Dooh - eller digital utomhusreklam

Bli lite kreativ och nyskapande med Dooh och få ut budskapet om just din unika produkt eller tjänst till de stora massorna med hjälp av digital utomhusreklam

För det får vi väl gissa att Dooh betyder. OOH står ju iallafall för “Out Of House” och det är ju digitalt som gäller. Hur som helst, detta sätt att annonsera gör att man på ett naturligt och smidigt sätt kan göra sitt budskap synligt i urbana miljöer. Att man med digitala skärmar kan sända ett rörligt budskap, ibland även med tillhörande ljud, är vida överlägset en statisk affisch, som dessutom måste bytas med jämna mellanrum. För att fånga människors intresse är många gånger ett rörligt budskap att föredra - man slipper klättra upp och byta affischen, och reklaminslaget rullar på så länge där finns el. Dessutom har vi alla sett “Blade Runner”, så vi vet att det är framtidens sätt att visa reklam.

Kreativ användning av Dooh

Idag hittar du gott om annonsytor för digital utomhusreklam, och du kan med fördel vända dig till en leverantör som tillhandahåller tjänsterna, om du är intresserad av att föra fram ditt eget budskap på ett effektivt och innovativt sätt. Din produkt eller tjänst blir synlig för alla så länge du önskar ha reklamsnutten uppe, och du kan när du vill uppdatera eller ändra inslaget. Många gånger kan man även placera sina annonser på lite ovanliga platser, som ute på vatten, där man normalt kanske inte är van att se en animerad reklamslinga. Då blir budskapet extra minnesvärt.

17 Aug 2022

Välkommen

Välkommen till Fusion av bolag - en informationssida om juridik, ekonomi och företagande. Här kommer vi att behandla det mesta inom dessa ämnesområden. Vi begränsar oss således inte till affärsjuridik, till exempel, utan har ett betydligt bredare anslag än så.

Vi som skriver i bloggen har lång juridisk och/eller ekonomiskt erfarenhet så räkna med intressanta och initierade texter.

Trevlig - och lärorik - läsning!