Som företagare borde man alltid tänka i termer av marknadsföring och reklam. Då bör man i så fall alltid göra reklam i så många sammanhang som möjligt. I allt som man gör bör man göra marknadsföring och tala om vad företaget heter, vad man erbjuder och hur man kommer i kontakt med företaget. Som företagare bör man andas reklam, tänka reklam och vara marknadsföring hela tiden. Reklam är förutsättningen för att företaget ska få nya kunder och nya kunder, vill man hela tiden ha. Ett företag bör alltid vara på språng. Är man inte det blir man omkullsprungen av sina konkurrenter. Och det vill man inte.
Har man bilar i företaget så är det bästa man kan göra är att ha reklam på bilarna. Det är så enkelt, kostar nästan ingenting och att inte ha reklamdekaler på bilarna är bara dumt. Självklart ska man alltid synas där det går att synas. Kör bilarna omkring i stan ska ju företagets namn synas på stan och överallt där bilarna kör. När du skaffar dig bildekor, se då till att ha företagets namn, kanske en catchig slogan, och mycket viktigt – kontaktuppgifter synliga! Behöver du bildekor? Googla då "bildekor Stockholm" så du hittar en leverantör av bildekor och reklam på bilar.
För alla företag gäller ju att man är där människorna är, det vill säga på nätet. Då är det mycket viktigt att göra reklam på internet. Då kan man antingen välja mellan att köpa Google ads, alltså annons som sitter högst upp på Googles sökmotor. Beroende på vad det är som man som företag erbjuder till sina kunder, så bör man utforma sin Google ads kampanj på olika sätt. Ett annat sätt att göra reklam på nätet är ju att ha en hemsida där man ser till att kunderna hittar till en, via sökmotoroptimering – SEO. Ett tredje sätt är att göra annons i någon stor nyhetssajt, som till exempel Aftonbladet, Expressen eller någon annan sajt dit miljontals besöker varje dag.
Man kan även nå trafikanter på kollektivtrafiken och då annonsera med hjälp av reklamskyltar på bussarna, pendeltågen och tunnelbanan. Då kan man göra stora reklamskyltar som visar passagerarna vilket företag som erbjuder vad. Hur man kommer i kontakt med företaget och bli inspirerad av de olika produkterna. En annons är ju alltid mycket viktigt. Vikten av att alltid synas kan inte nog överdrivas.