När viktiga saker händer på jobbet, som till exempel en fusion av flera företag, är det dags att fira. Hur viktig man tycker att fusionen är, desto större firande krävs det. En stor fusion, med två företag brukar inte ingås utan problem. De brukar föregås av mågna diskussioner och för det mesta med flera maktkamper innan man kan komma överens. Bara en sådan sak som var huvudkontoret ska finnas, vem från de två företagen som ska inneha VD-posten och så vidare och så vidare. Först när man har kommit överens om hur det ska bli, är det sedan dags att fira fusionen, eller flytten till ett annat land, eller hur man nu väljer att uppmärksamma förändringen.
Om personalen känner motstånd mot fusionen – och många lär göra så. Vi människor är oftast obenägna till förändringar. Vi är vanedjur och vill oftast ha det som vi alltid har haft det, eller hur? Av den anledningen kan det vara svårt att acceptera en förändring av den egan arbetsplatsen. Då kan ett firande av förändringen hjälpa till att göra det hela mer positivt för den personal som ska finnas kvar. Om du behöver hjälp med att arrangera firandet av de två företagen som går samman, kan man anlita en eventbyrå i Stockholm. Då kan man få hjälp med inbjudningar, planera program, anlita musiker, talare och ordna med lokal, mat och dryck och allt sådant om kan höra till en fest.
Det är en hel del praktiska saker som man bör tänka på inför ett arrangemang av en fest. Vi tar upp en del av de praktiska sakerna här.